• Forside

En fleksibel løsning til callcentret

Beskrivelse af virksomheden

Virksomheden håndterer op til 1000 opkald om dagen, og en af de services, som virksomheden leverer, er at håndtere opkrævning på vegne af andre virksomheder.


Problemstilling

Virksomheden havde, ud over et robust telefonsystem, brug for en detaljeret statistik på de håndterede opkald som dokumentation for kunderne, hvilket det eksisterende system ikke kunne levere.


Amathors løsning

Amathor leverede et komplet IP-omstillingssystem, bestående af en server, som blev forbundet til de eksisterende netværksstik på kontorerne, hvor netværkstelefonerne så kunne tilsluttes.

Da telefonsystemet er et forretningskritisk element i virksomhedens forretning, fik virksomheden opstillet to servere til telefonsystemet, så nummer to kunne tage over, i tilfælde af hardwareproblemer. Systemet modtager kald på flere numre med hver sin identitet, så medarbejderen kan præsentere sig som den virksomhed, der ringes til. Det gør medarbejderne i stand til at give en personlig betjening, selvom der er tale om en outsourcet funktion. Amathor leverede desuden et køovervågningssystem, hvor virksomheden kan få overblik over alle detaljer vedrørende telefonopkald og køer for alle medarbejdere i virksomheden.

En væsentlig funktion, der mindsker omkostningen til dokumentation over for kunderne er ekstern adgang til statistikkerne. På denne måde kan virksomhedens kunder, fra deres egen computer, logge ind og holde sig opdateret med detaljeret information om opkaldsstatistikkerne for opkald, der ekspederes for netop deres virksomhed.

Implementering

Først blev rackserver installeret og forbundet, hvorefter de nye telefoner blev stillet op ved siden af de gamle på medarbejdernes borde. Efter TDC havde flyttet numrene til en ISDN forbindelse, blev der afholdt brugerøvelser, så medarbejderne kunne få det nye system ind under huden. Amathor bistod ved opsætningen af systemet, så det matchede virksomhedens ønske om telefonkøer, beskeder, med mere. Den første dag med det nye system bestod for medarbejderne blot i, at det var en anden telefon på deres skrivebord, der ringede.

Copyright © 2018   l   Amathor ApS   l   Njalsgade 76, 4.4A.28   l   2300 København S   l   Telefon 7020 8765   l   Fax 7732 6050   l   CVR-nummer 3208 5571